Laboratoria Przyszłości

Zajęcia realizowane w ramach programu Laboratoria Przyszłości, mające na celu rozwój
nowoczesnej szkoły,  angażującej uczniów oraz sprzyjającej odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu
zainteresowań.

Wpisy dotyczące Laboratorium Przyszłości są zamieszczane również tutaj:

1a i 1b na zajęciach rozwijających z j. angielskiego wykorzystała mikrofony, żeby przećwiczyć głośno  i wyraźnie dialogi (23.01.2023). 

Zajęcia  w kl. 5a z wykorzystaniem mikroskopu dotykowego – hodowla pleśniaka (19.01.2023).
Klasa 1a – wykonanie świątecznych lampionów – 20.12

W ramach projektu ” Laboratoria przyszłości” 19.12.2022 w świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia z wykorzystaniem kleju na gorąco oraz aparatu fotograficznego. Uczniowie wykonywali dekoracje i kartki świąteczne.

Klasa 5b wykorzystała drukarkę 3D do przygotowania  foremek na ciastka. Uczniowie zrobili przy ich użyciu pierniczki i mieli miły  poczęstunek w szkole.  

Klej na gorąco to gorący temat w grudniu. 6b wykonała ozdoby świąteczne – 15.12. 2022. 

Dnia 02.12.2022 na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych uczniowie najmłodszej grupy tworzyli świąteczne kartki przy pomocy kleju na gorąco. Radości, zabawy i pomysłów było dużo. 

Klasa 1a. Wykonanie świątecznych lampionów – świeczników przy pomocy pistoletów do  kleju na gorąco. 

Nadszedł miesiąc grudzień, czas zacząć przygotowania do świąt Bożego Narodzenia, czytelniczki z najmłodszych klas 2. grudnia br. robiły ozdoby na choinkę wykorzystując pistolet do kleju na gorąco do łączenia elementów swoich prac.

Przygotowanie ozdób świątecznych i dekorowanie świetlicy.

30 listopada 2022 – klasa 6a i 6b – Laboratorium Przyszłości: Tradycje bożonarodzeniowe – wieńce adwentowe.

Uczniowie II b, korzystając z pistoletów do kleju na gorąco, wykonali ozdoby choinkowe. 30.11

09.11 Uczniowie klasy I B wykonali prace plastyczne z użyciem długopisu 3D

Klasa 8a wykorzystała pistolety na gorąco, żeby wykonać stroik pod pomnik Patrona naszej szkoły.

Dnia 16.11.2022 uczniowie klasy 8a i 8b uczestniczyli w muzeum w prelekcji na temat: “Wielkie ssaki epoki lodowcowej “. W skupieniu i z dużym zainteresowaniem słuchali prelekcji dr Michała Loba na temat plejstocenu, zmian klimatycznych, fauny i flory tego okresu. W zarejestrowaniu tego wydarzenia pomógł aparat szkolny.

Uczniowie naszej szkoły 10.11.2022r podczas uroczystego apelu uczcili rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. W montażu słowno -muzycznym zaprezentowali swoją piękną postawę patriotyczną. W tym celu wykorzystali mikrofony.

Z pomocą pistoletu do kleju na gorąco dziewczynki z młodszych klas zrobiły lalusie – bohaterki jednego z opowiadań dla dzieci.

Maryja uczy nas modlić się na różańcu – na lekcjach religii został wykorzystany pistolet do kleju na gorąco. 

Lekcja historii w klasie 4a. Moja historia – tworzymy ramki do zdjęć używając m.in. pistoletów do kleju na gorąco.
Wykorzystanie tablicy magnetycznej do promowania Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia w naszej szkole.

Klasa 8a w muzeum na prelekcji w ramach lekcji języka polskiego wykorzystała aparat. 

Czytelnicy szkolnej biblioteki wykorzystali pistolet do kleju na gorąco do stworzenia wytworów swojej wyobraźni.

Realizacja lekcji z wykorzystaniem mikrofonów bezprzewodowych.

Klasy 5b i 8a projektowały  i drukowały na lekcjach informatyki przy użyciu drukarki 3d.

Budowa mikrofonu – wzmacnianie dźwięku. 

Aparatem dokumentujemy przyrodę.

Klasa 8b uczestniczyła 15.09. 2022r. w prelekcji w muzeum na temat: ,,Obrona naszych polskich granic” w ramach projektu organizowanego przez Fundację Słowem Pisane i IPN w Opolu. Wiele dowiedzieliśmy się o historii naszego miasteczka z czasów II wojny światowej. Otrzymaliśmy też pomoce do szkoły do wykorzystania na lekcji historii (puzzle, gry planszowe i edukacyjne). Wykorzystaliśmy aparat z projektu LP, żeby udokumentować to wydarzenie. 

Uczniowie klasy 1B w ramach projektu Laboratorium Przyszłości nie tylko używali aparatu, ale też poznali historię aparatu fotograficznego od pierwszych tzw. camery obscura do współczesnych. Budowali samodzielnie aparat camerę obscury – najprostszy przyrząd optyczny.

Uczniowie klasy 6b wykorzystali aparat w trakcie godziny z wychowawcą. Uczciliśmy Dzień Języka Migowego  i uczyliśmy się migać swoje imiona.  Aparat był nam też potrzebny do nagrania naszych prób. 

I znowu mamy aparat w użyciu. Tym razem klasa 6a zabrała go do muzeum. 

Klasa 5b również świętowała Międzynarodowy Dzień Języka Migowego.  Wykorzystali przy tym aparat. 

Aparaty cieszą się największą popularnością.  Zostały wykorzystane nawet na lekcjach wychowania fizycznego. Uczniowie nagrywali filmiki, by potem dopracować technikę gry.